Ποια είναι η πιο κατάλληλη διατροφή για το σκύλο μου;

Πολλά έχουν ειπωθεί γύρω από αυτό το θέμα, χωρίς να έχει δοθεί μια αντικειμενική απάντηση. Η αλήθεια είναι ότι οι ιδιοκτήτες σκύλου και γάτας είναι μπερδεμένοι για την επιλογή της καλύτερης τροφής.

Συμφωνούμε όλοι πως αυτό που θέλουμε για τους μικρούς μας φίλους είναι το καλύτερο. Θα πρέπει όμως να ξεχωρίσουμε μέσα μας τι εννοούμε "καλύτερο". Κατά τη δική μου άποψη, καλύτερο θεωρώ αυτό που πρέπει. Αυτό δηλαδή, για το οποίο η φύση έχει ήδη προνοήσει και κατασκευάσει. Το σκυλί είναι ένα σαρκοφάγο ον, το οποίο αν ζούσε ελεύθερο στη φύση θα τρεφόταν με κρέας. Ξεκινώντας με αυτό σαν βάση, θα πρέπει να συμφωνήσουμε πως το κρέας είναι η πιο κατάλληλη διατροφή.

Η ξηρά τροφή, ανεξάρτητα από τη μάρκα και την ποιότητά της είναι μια επιλογή που κατά την γνώμη μου στερείται ορισμένων πειστηρίων:


  1. Δεν ξέρεις τι έχει μέσα: από πού να αρχίσω και πού να τελειώσω... Έχουν ακουστεί φρικτά πράγματα για το τι περιέχουν οι ξηρές τροφές και πώς κατασκευάζονται. Από λίπη μέχρι πτώματα. Μια αναζήτηση στο google θα σας πείσει
  2. Όλες έχουν προσθήκη αρωμάτων: η ξηρά τροφή είναι ένα βιομηχανοποιημένο προϊόν. Προκειμένου να γίνει βρώσιμη, προστίθενται διάφορα υποκατάστατα μυρωδιάς
  3. Προκαλούν χρόνια προβλήματα στα σκυλιά: πολλά προβλήματα στα δόντια, τα κόκαλα, τα νεφρά κλπ έχουν προκύψει από κακή επιλογή τροφών
  4. Τα σκυλιά τις τρώνε για να επιβιώσουν: Από ένα σημείο και μετά το σκυλί έχει χάσει το ενδιαφέρον του για αυτήν την τροφή. Την τρώει για να μην πεθάνει από την πείνα. Σκεφτείτε λίγο τον εαυτό σας να πρέπει για το υπόλοιπο της ζωής σας να τρώτε το ίδιο φαγητό... 
Το άρθρο είναι προσωπική μου άποψη. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν λέω πως δεν υπάρχουν καλές ξηρές τροφές. Απλώς οι καλές ξηρές τροφές είναι πολύ ακριβές και ποτέ δεν είμαστε σίγουροι ότι η Εταιρεία που τις παράγει, κρατά την ίδια συνταγή για τα επόμενα χρόνια. 

Η καλύτερη τροφή, λοιπόν είναι και η φυσική τροφή. Ιδανικό θα ήταν αν μπορούσαμε να μαγειρεύουμε κάθε μέρα το φαγητό του σκύλου ή της γάτας μας, συμπεριλαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός τους. Για εμένα κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο καθώς δεν έχω τον χρόνο να υποστηρίξω αυτή τη διαδικασία. 

Τα δικά μου σκυλιά (πλέον αριθμούν στα εφτά!) τρώνε για αρκετά χρόνια BARF. Δηλαδή βιολογικά κατάλληλη ωμή τροφή. Έχω απαλλαγεί από έντονη τριχόπτωση, από κακή υγεία δοντιών και οργανισμού, από μυρωδιές και από συχνές και ποσοτικά μεγάλες κενώσεις (κόπρανα). Αντιθέτως, τα σκυλιά μου είναι γεμάτα ενέργεια, υγιή και τρώνε το φαγητό τους σαν να μην υπάρχει αύριο. 

Ρίξτε μια ματιά και ερευνήστε μόνοι σας το θέμα και θα δείτε τι εννοώ. Προσοχή γιατί και εδώ υπάρχει ένα κύκλωμα απομιμήσεων. Θα πρέπει να επιλέξετε προσεκτικά τον έμπορό σας. Εγώ αγοράζω από το www.barfhome.gr . Το συνιστώ ανεπιφύλακτα.